Skip to content →

Raport activitate 2013

ACTIVITATEA FILIALEI IN PERIOADA IANUARIE – DECEMBRIE 2013

SOCIAL

La inceputul lunii martie, s-a organizat in Bucuresti, un miting, pentru indepartarea intentiei comisiilor din cadrul Ministerului Muncii, care doreau diminuarea drepturilor persoanelor cu dizabilitati, si care obstructionau constant prin orice mijloace buna functionare a organizatiei noastre. Delegatia noastra, care a participat la acest miting, a fost compusa din 40 de persoane, fiind a doua delegatie din tara, ca numar de participanti. Multumim cu aceasta ocazie tuturor celor care au participat.

Incepand cu data de 1 noiebrie am intrat in posesia noului Sediu situat in Arad, strada Uniri nr. 10.

Dorim sa multumim inca odata, domnului primar Gheorghe Falca si intregului Consiliu Local Arad pentru acest sediu si modernizarea acestuia.

In acest an, s-au adresat filialei noastre pentru consultanta si consiliere 246 de persoane, pe care le-am indrumat catre cabinete medicale oftalmologice, apoi catre comisia de evaluarea, s-au incadrat, am intocmit dosarele cu toate actele necesare, conform Protocolului incheiat, pentru 246 de nevazatori cazuri noi.

DOSARE REEVALUATE, SCADENTI:

Scadentii, care au fost anuntati din timp in vederea reanoirii dosarelor, prin corespondenta, au fost 870. Din cei anuntati s-au prezentat 844, la care le-am intocmit dosarele la timp pentru a fi pusi in plata. Actele pentru comisia de evaluare se depun la primariile de domiciliu, cu cel putin o luna inaintea lunei scadente, rezultatul ajungand prin corespondenta la destinatari. Multe primarii intocmesc si dosarul administrativ, pentru punerea in plata, restul persoanelor, dupa primirea rezultatului depun personal dosarul administrativ la DGASPC Arad, camera 30.

DECESE, obtinerea de catre urmasi a drepturilor neachitate:

S-au adresat filialei pentru sprijinirea in obtinerea drepturilor restante, 122 de urmasi ai nevazatorilor decedati, am intocmit si depus documentatia pentru 102 cazuri solutionate, restul neandeplinind conditiile de acordare a drepturilor ramase neachitate (neavand apartinatori pe linie directa). Dupa cele 607 de corespondente cu nevazatorii, in doua transe, in martie si octombrie, am mai aflat 56 de decese neanuntate, 11 s-au mutat de la domiciliu, iar 214 cazuri trecuti in gradul mediu. S-au facut membrii noi 137 de cazuri.

DOCUMENTE depuse:

Am depus documentatia necesara acordarii de drepturi conform legii pentru:

Diverse acte 104 cazuri (acte identitate schimbate, schimbari de domiciliu, flotanti, prelungiri pensii de invaliditate, treceri de la modul de plata cont la mandat-cupon sau invers.

Am anuntat telefonic membrii carora urmeaza sa le expire actul de identitate sa-l prelungeasca la timp deoarece le vor fi sistate indemnizatiile lunare.

Transport urban in cursul anului am eliberat 261 de legitimatii pentru transportul urban conform actului aditional la Protocolul de colaborare incheiat cu DGASPC Arad, conform caruia filiala noastra elibereaza aceste legimatii. Dintre acestia de gradul accentuat au fost 156, geadul grav cu insotitor 85, gradul grav cu asistent pesonal 8, si 12 asistenti personal.

Decontarea se face in fiecare saptamana, in ziua de miercuri cand la DGASPC Arad nu se lucreaza cu publicul.

Scutire impozit cladire pentru 323 de cazuri am intocmit dosarul necesar pentru Directia Fiscala.

Am intocmit cererile pentru billet gratuit de tratament in statiune la 136 de persoane, care au solicitat acest lucru.

Biletele de calatorie interurbana s-au distribuit din 3 Ianuarie. In cursul anului am distribuit bilete speciale de calatorie la un numar de 1.805 de persoane: 8.805 bilete speciale SNCFR, la 337 persoane gradul accentuat, 743 gradul grav, 701 pentru insotitorii gradului grav si 62 asistenti personali; 7.715 bilete Auto, la 287 persoane gradul accentuat, 723 gradul grav, 674 pentru insotitorii gradului grav si 51 asistenti personali. Incepand cu anul 2013 eliberarea biletelor gratuite nu mai este conditionata de predarea cupoanelor de calatorie eliberate de Casa de Pensii Arad.

Mentionam ca biletele speciale de calatorie urbana se distribuie numai prin filiala, la toti nevazatorii din judetul Arad.

La sfarsitul anului 2013 au fost cu cotizatia achitata la zi 1011 membrii, restantieri fiind un numar de 131

Varsta si numarul membrilor filialei noastre

  • cu varste cuprinse intre 6-18 ani 11,

  • intre 18-50 ani 303,

  • peste 50 ani 801.

In luna aprilie 2013 am prelungit Protocolul cu DGASPC Arad, pe un an de zile.

EDUCATIV, CULTURAL – SPORTIV

In luna martie, a avut loc o reuniune dedicata Zilei Internationale a Femeilor, la un restaurant din Timisoara, impreuna cu membrii Filialei Timis-Caras-Severin, numarul participantilor find de 55 de persoane.

In aceeasi luna, au avut loc concursurile: Pe Meridianele Lumii si Imaginea ta Conteaza, faza pe filiala, unde, au participat 8 concurenti, la Meridiane s-a calificat pentru zona de la Bistrita, doamna Veghinas Marioara ocupand locul 10, iar la Imaginea ta conteaza s-a calificat d-ra Borta Daniela, optinand locul 1 si calificandu-se in finala de la Busteni, ocupand locul 4 din 10.

La sfarsitul aceleeasi luni, au avut loc cele doua concursuri interfiliale de sah si cultura generala pe echipe, la care, am participat cu un numar de 3 concurenti si un insotitor, in organizarea filialei Cluj in comuna Gilau.

Si in acest an, la inceputul lunii iulie s-a organizat o excursie in statiunea Baile Felix, cu doua autocare de la Transdara, numarul participantilor fiind de 97 nevazatori si insotitorii acestora, durata excursiei a fost de o zi, cu plecare la orele 7 dimineata si intoarerea la orele 21 a aceleeasi zile.

La sfarsitul aceleeasi luni, sa mai organizat o excursie la Moko Ungaria , tot cu durata de o zi, cu doua autocare de la Transdara, numarul celor prezenti fiind 87 de persoane, la intoarcere oprindu-ne la soping.

La Concursul de Interpretare muzicala pe filiala, s-a calificat d-ra Dobra Corina, care a participat la finala de la Craiova, ocupand locul 4.

Faza pe filiala a Campionatului national de sah, s-a desfasurat in luna iunie, cu participarea a 8 concurenti. S-a calificat dl. Szilagyi Calin, care nu a participat la finala din 23-31 august din lipsa de fonduri.

La faza pe filiala a concursului Prietenii Cartii Braille si Citire rapid si corecta din luna septembrie, au participarea 3 concurenti, sa calificat in faza zonala la ambele concursuri, domnisoara Borta Daniela. Zona s-a tinut la Satu Mare, unde, domnisoara Borta Daniela a castigat locul 1 la concursul Prietenii Cartii Braille si locul 3 la Citire Rapida si Corecta Braille, calificandu-se, in finala care a avut loc la Baile Felix, castigand concursul Prietenii Cartii Braille si ocupand locul 2 la concursul Citire Rapida si corecta in Braille.

In acest an concursul de atletism, nu a mai avut loc din cauza lipsei participantilor.

De la inceputul anului si pana la mijlocul lui, la Centrul Scolar Arad, au avut loc 3 cursuri a cate 10 cursanti de calculatoare (utilizare Windous 7), organizat de catre ANR, Firma SIVECO si Cartea Calatoare dintr-un proiect cu fonduri europene. Toti participantii au sustinut la finele cursurilor, care au durat 3 saptamani, un examen obtinand diplome eliberate si recunoscute de catre Ministerele Educatiei si a Muncii. Aceste cursuri au fost sustinute de catre domnii profesori Tatiana si Aurel Patru.

Si in acest an am continuat proiectul in parteneriat cu clubul Lions, inceput in Octombrie 2011, Imprietenirea nevazatorilor cu calculatorul, numarul beneficiarilor ajungan la 50 de persoane.

In luna octombrie, s-a organizat la Satu Mare cel de-al doilea concurs interfiliale de cultura generala si sah pe echipe, la care am participat cu un numar de 5 concurenti si un insotitor.

In aceeasi luna, am fost invitati de catre Asociatia Persoanelor cu Handicap Neuromotor din România-AHNR, în colaborare cu CNDR (Consiliul National al Dizabilitatii din România), la Conferinta cu titlul “Implementarea legislatiei = Responsabilitate = Respect fatade cetateni = Integrare sociala.” Acest eveniment a fost urmat de un spectacol concurs de Arta si creatia ale persoanelor cu dizabilitatidin regiune purtând denumirea Oameni aproape invizibili. Din partea filialei noastre au participat la aceste evenimente un numar de 5 persoane din care 3 concurenti la interpretare muzicala Manuela Rump, Cornel Uhrec si Corina Dobra, care au fost invitati la gala persoanelor cu dizabilitati de la Bucuresti unde domnisoara Corina Dobra a ocupat locul 3, iar domnul Cornel Uhrec locul 4.

La finele lunii octombrie, am fost invitati de catre Fundatia Caritas la conferinta internationala cu titlul INTEGRAREA SOCIO-PROFESIONALA A PERSOANELOR CU DIZABILITATI SI A ROMILOR PE PIATA MUNCII la care am participat cu 5 persoane.

In luna noiembrie, am fost invitati la Conferința Finală Eficiența Muncii Asistate pentru Persoane cu Dizabilități,care a avut loc la Targu Mures, organizata de Fundaţia Alpha Transilvană împreună cu partenerii Asociaţia Tabula şi Fundaţia Institutul pentru formarea adulților Agora. Au fost prezenti la aceasta conferinta domni Nicoara Sorin si Ambrosie Daniel Bals.

In data de 20 decembrie, am organizat Sarbatoarea Pomului de Craciun, unde, cu ajutorul sponsorilor de la Camera Notarilor Publici Timisoara, a doamnelor de la Clubul Lions Arad 2007 si a Arhiepiscopia Aradului, cu sprijinul inalt preasfintiei sale arhiepiscop Timotei Seviciu, s-au impartit, pachete celor 35 de copii si doamnelor care s-au mobilizat si au format un cor, interpretand colinzi, care a facut simtita aceeasta sarbatoare minunata a nasterii Domnului, si i-a impresionat atat pe sponsorii prezenti cat si pe copii.

PRESA

Prin filiala s-au facut si se distribuie abonamente, la publicatiile Asociatiei Nevazatorilor, la un nr. de 19 nevazatori la revista Litera noastra in braille, 8 nevazatori la Litera noastra in scris obisnuit. In acest an revistele au sosit cu intarziere, pana la sfarsitul anului au sosit numai numerele din septembrie, din aceasta cauza multi au renuntat la abonamente.

Filiala Arad, la biblioteca in braille cu 1.231 de titluiri, fonoteca cu carti in format MP3 800 de CD, pe care la copiem pe CD-ul nevazatorilor, si 8.200 casete cu 461 titluri – a imprumutat, in acest an, carti vorbite la 323 de nevazatori.

Filiala Arad este abonata la revista pe CD in format MP3, Impact, numerele primite anul acesta, au fost copiate, la cerere, la un nr. de 49 membrii.

APARTAMENTUL FILIALEI

Apartamentul filialei este ocupata in acest moment de catre, domnul Padurariu Costel, care isi achita toate obligatiile financiare la zi.

SEDINTELE ORGANELOR DE CONDUCERE

In timpul anului, s-au tinut sedinte ale organelor de conducere, de cate ori a fost necesar, unde s-au discutat probleme organizatorice, contabile, sociale, culturale si sportive si s-au luat decizii pentru buna desfasurare a activitatii.

In acest an, au avut loc 2 sedinte ale Adunarii Generale, prima in luna martie, cea de a doua fiind organizata in luna Iunie, datorita demisiei domnului presedinte Szilagyi Calin, care si-a inaintat demisia din motive strict personale, in locul dumnealui fiind ales domnul Atimut Florin Dorin, care si-a inceput activitatea cu data de 1-08-2013.

RAPORTUL COMISIE DE CENZORI – privind anul 2013

A fost efecuat un control financiar de un expert contabil care a intocmit un raport de analiza financiara a bilantului contabil, verificand conturile anuale si modul de intocmire a acestora, nu s-au constatat erori care sa prezinte anomalii de inregistrare care sa duca la influientarea rezultatelor. In conformitate cu legea, au fost respectate prevederile privind evaluarea elementelor patrimoniale cat si principiile contabile pentru a da o imagine fidela situatiei financiare si a rezultatelor obtinute. Posturile inscrise in bilant corespund cu datele inregistrate in contabilitate si au fost puse de acord cu situatia reala a elementelor patrimoniale stabilite pe baza inventarului.

Comisia de Cenzori in urma verificarilor a constatat:

Ca sunt corecte operatiunile contabile, balantele lunare si bilanturile trimestriale au fost depuse la timp la CD ANR.

Sumele incasate ca donatii de la nevazatori pe baza de chitanta, cat si cele din afara filialei, sunt cheltuite in baza hotararii Consiliului Director al filialei si sunt evidentiate prin facturi, chitante fiscale, state de plata.

Inventarul in aceasta perioada nu inregistreaza lipsuri, iar propuneri pentru casari nu au fost.

Toate actele sunt pastrate in conditii corespunzatoare, respectand normele in domeniu.

Presedinte,                                                                                                                Secretar,

Atimut Florin Dorin                                                                                                      Almasi Viorica