Skip to content →

Raport activitate 2011

ACTIVITATEA FILIALEI IN PERIOADA IANUARIE – DECEMBRIE 2011

In anul 2011, activitatea filialei noastre s-a desfasurat, ca si in anii precedenti, indeplinind articolele Protocolului si serviciile cuprinse in acreditare.

SOCIAL

-Luati in evidenta: s-au adresat filialei noastre pentru consultanta si consiliere 676 de persoane, pe care le-am indrumat catre cabinete medicale oftalmologice, apoi catre comisia de expertiza medicala, s-au incadrat, am intocmit dosarele cu toate actele necesare, conform Protocolului incheiat, pentru 676 de nevazatori.

-Dosare reevaluate, scadenti: scadentii, care au fost anuntati din timp in vederea reanoirii dosarelor, prin corespondenta sau telefonic, au fost 847. Din cei anuntati s-au prezentat 804, la care le-am intocmit dosarele la timp pentru a fi pusi in plata. Actele pentru comisia de evaluare se depun la primariile de domiciliu, cu cel putin o luna inaintea lunei scadente, rezultatul ajungand prin corespondenta. Multe primarii intocmesc si dosarul administrativ, restul persoanelor, dupa primirea rezultatului depun personal dosarul administrativ la DGASPC Arad, camera 30.

-Decese, obtinerea de catre urmasi a drepturilor neachitate: s-au adresat filialei pentru sprijinirea in obtinerea drepturilor restante, 202 de urmasi ai nevazatorilor decedati, am intocmit si depus documentatia pentru 202 cazurisolutionate, restul neandeplinind conditiile de acordare a drepturilor ramase neachitate(neavand apartinatori pe linie directa).

-Documente depuse: am depus documentatia necesara acordarii de drepturi conform legii pentru:

Diverse acte: 549 cazuri (acte identitate schimbate, schimbari de domiciliu, flotanti, prelungiri pensii de invaliditate, treceri de la modul de plata cont la mandat-cupon sau invers);

Am anuntat membrii carora urmeaza sa le expire actul de identitate sa-l prelungeasca la timp deoarece le vor fi sistate indemnizatiile lunare.

Transpor urban: in cursul anului am eliberat 302 de legitimatii pentru transportul urban conform actului aditional la Protocolul de colaborare incheiat cu DGASPC Arad, conform caruia filiala noastra elibereaza aceste legimatii. Din acestea 79 pentru cei cu gradul grav cu insotitor; 14 pentru cei cu gradul grav cu asistent personal; 20 pentru asistentii personali si 190 pentru cei cu handicap accentuat.

Actele necesare se aduna de la toti nevazatorii (copie act de identitate, 3 fotografii marimea 2/3 cm) se completeaza aceste legitimatii cu datele necesare si in ziua de miercuri se duc la DGASPC Arad, pentru aplicarea timbrului sec, apoi se distribuie la beneficiari. Decontarea se face in fiecare saptamana, in ziua de miercuri cand la DGASPC Arad nu se lucreaza cu publicul.

Scutire impozit cladire pentru 496 de cazuri am intocmit dosarul necesar pentru Directia Fiscala.

Am intocmit cererile pentru billet gratuit de tratament in statiune la 716 de personae, care au solicitat acest lucru.

Bilete speciale de calatorie interurbana: biletele de calatorie interurbana s-au distribuit din prima zi de lucru, in cursul anului am distribuit bilete speciale de calatorie la un numar de 1.279 de persoane: 6.797 bilete speciale SNCFR, la 311 persoane gradul accentuat, 599 gradul grav si 69 asistenti personali; si 5.490 bilete Auto, la 177 persoane gradul accentuat, 434 gradul grav si 65 asistenti personali. La aceste persoane, care mai aveau pe langa indemnizatia de nevazator si alta pensie, am depus pe baza de tabel, taloanele cu 50 la suta reducere transport, la Casa de Pensii si am ridicat adeverintele necesare, pentru 806 nevazatori, care au solicitat bilete speciale de calatorie interurbana.

Mentionam ca biletele speciale de calatorie urbana se distribuie numai prin filiala, la nevazatori, impreuna cu borderourile care contin: numarul de dosar, numele si prenumele, localitatea, CNP-ul, seriile biletelor eliberate, centralizate pe grade, impreuna cu adeverintele de la Casa de pensii de restituire a cupoanelor cu 50 la suta reducere si a imputernicirii nevazatorilor de a ridica biletele in numele lor.

La sfarsitul anului 2011 au fost cu cotizatia achitata 1.046 de membrii, in mediul urban 563 membrii, iar in mediul rural 483, de gradul I. 735, urbani 503, rurali 232, de gradul II  311, urbani 192, rurali 119, iar de gradul III 6, urbani 4, rurali 2. fara alt venit sant 187, de gradul I. – 146, de gradul II 41, cu varste cuprinse intre 6-18 ani 32, intre 18-50 ani 255, peste 50 ani 887.

          In luna aprilie 2011 am prelungit Protocolul cu DGASPC Arad, pe un an de zile.

In luna iunie 2011 am depus actele necesare la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, iar in luna iulie ne-a fost inregistrata notificarea sub nr. 15813 din 28,07,2011, de operatori de date cu caracter personal.

RAPORTUL COMISIEI DE CENZORI PENTRU ANUL 2011

Comisia de Cenzori in urma verificarilor a constatat:

-Ca sunt corecte operatiunile contabile, balantele lunare si bilanturile trimestriale au fost depuse la timp la CD ANR.

-Toate facturile sant achitate la timp nefiind penalitati.

-Sumele incasate ca donatii de la nevazatori pe baza de chitanta, cat si cele din afara filialei, sant cheltuite in baza hotararii Consiliului Director al filialei si sant evidentiate prin facturi, chitante fiscale, state de plata.

-Inventarul in aceasta perioada nu inregistreaza lipsuri, iar propuneri pentru casari nu au fost.

-Toate actele sant pastrate in conditii corespunzatoare, respectand normele in domeniu.

Materiale tiflotehnice

La sfarsitul lunii februarie, firma LABRADOR, din Ungaria, distribuitoare de produse tiflotehnice, a prezentat la sediul filialei: tensiometre de incheietura; tensiometre de brat; termometre; ochelari pentru televizor, magnificatoare de imagine toate cu voce in limba romana, la preturi accesibile. Acestea au mai fost prezentate si la intrunirea cu membrii filialei Timis, la Timisoara, de ziua femeii din data de 12 martiei.

Am primit spre distribuire 10 tensiometre de brat; 8 tensiometre de incheietura; 10 termometre, 1 magnificator imagine EYEQ; 1 magnificator imagine AUMED; 1 magnificator MAGIC, cele mai solicitate sant tensiometrele. S-au vandut toate produsele, in afara de 1 magnificator imagine EYEQ.

Cu sprijinul dl. Hojbota Ioan, am obtinut scaune cu rotile, cadre, de la o fundatie crestina din apropiere de Ilia, care au fost distribuite in functie de solicitari si nevoi pe baza de procese verbale de predare primire, urmand a fi restituite atunci cand nu mai sant folosite.

CULTURAL SPORTIV

In luna februarie am organizat concursul pe teme religioase Evanghelia dupa Luca cu participarea a 7 concurenti.

In data de 12 martie a avut loc o intrunire cu membrii filialei Timis, de Ziua Femeii. Din partea filialei Arad au participat 68 de persoane. A avut loc un concurs de cultura generala si un concurs de bancuri.

La Concursul anual intitulat Prietenii cartii Braille si Lectura rapida si corecta, din data de 07.05.2011, s-a calificat la faza pe filiala, la ambele concursuri d.soara Borta Daniela, din Arad, si a participat la faza zonala de la Sibiu, calificandu-se la finala de la Botosani, la Lectura rapida si corecta.

In luna iunie Consiliile Directoare ale filialelor Bihor, Satu Mare si Arad au tinut o sedinta comuna unde s-au discutat probleme de interes national si de viitor al acestei regiuni.

Ca in fiecare an, in data de 25 iunie s-a efectuat o excursie la Gyula-bai – Ungaria, cu doua autocare de la Transdara, cu bilete speciale de calatorie. Numarul participantilor a fost de 108 de nevazatori si insotitorii acestora. Durata excursiei a fost de o zi, cu plecare la orele 8 dimineata si intoarerea in aceasi zi, cu oprire la cumparaturi la un market din drum.

Filiala Satu Mare a aniversat 20 de ani de la infintare unde dl. presedinte a fost invitat de onoare.

La Oradea s-a desfasurat concursul de proza, poezie, epigrame, unde dl. presedinte Szilagyi Calin Alexandru a fost invitat de onoare, unde concomitent s-a sarbatorit si 20 de ani de cand se desfasoara acest concurs.

Tot in luna mai au fost depuse doua proiecte la Comisia de cultura si la Comisia de sport, la cultura – concursul Pe meridianele lumii si Imaginea ta conteaza, a primit finantare 2.000 lei.

In luna septembrie Filiala Interjudeteana Constanta Tulcea au aniversat 20 de ani de existenta unde am fost si noi invitati, dar datorita unor probleme personale nu am putut participa fiindu-ne trimisa o diploma de excelenta.

La sfarsitul lunii septembrie a fost organizat un miting la Bucuresti, numarul total al celor care urmau sa participe la acest miting a fost de 5,900 persoane pe SNCFR, cei care conduc destinele acestei tari afland de acest numar mare ne-au chemat in ziua plecarii, la negocieri semnandu-se un Protocol intre Ministerul Muncii si ANR.

De ziua Bastonului Alb, 15 octombrie, la invitatia celor de la Baia Mare, am organizat o excursie cu participarea a 20 de personae, la Manastirea Rohia, Baia Mare, cu un microbus de la TRANSDARA, cu bilete special de calatorie Auto.

Filiala noastra a fost gazda concursurilor ,,Pe meridianele lumii’’ si ,,Imaginea ta conteaza” – fazele finale, care s-au desfasurat in perioada 20-22 octombrie 2011. Au participat concurenti de la toate filialele din tara.

Sosirea concurentilor a avut loc in ziua de vineri, 20 octombrie. Cazarea s-a facut la Hotel President. Seara a avut loc sedinta tehnica. Sambata, dupa micul dejun, la orele 09,00 s-au deplasat la Teatrul de Marionete din Arad, cu un autocar inchiriat de la TRANSDARA, unde incepand cu orele 10,00 s-a desfasurat concursul Pe meridianele lumii, urmat de concursul Imaginea ta conteaza. Printre invitati a fost si dl primar, iar din juriu au facut parte dl. prededinte Radu Sergiu Ruba, d-na directoare Edita Iuhasz de la DGASPC Arad, d-na directoare Mihaela Vasil de la Casa de Pensii Arad, reprezentanta firmei Ellis. In pauza dintre cele concursuri, dl George Nicolescu a dat un micro-recital. La finalul concursurilor trupa de teatru a Asociatiei Nevazatorilor, Filiala Braila a prezentat trei piese de teatru. Intoarcerea la hotel a avut loc cu acelasi autobus. Duminica 22 octombrie – plecarea concurentilor.

In perioada 28-29 octombrie 2011, Filiala Arad a organizat la Moneasa Concursul de sah si cultura generala – interfiliale, cu participarea membrilor filialelor din Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Timisoara si Cluj, deplasarea facandu-se cu bilete special de calatorie Auto.

La inceputul lunii noiembrie, Filiala Interjudeteana Bihor-Salaj a organizat 50 de ani de existenta, unde au participat Consiliul Director National si dl. presedinte Szilagyi Calin.

In data de 19 decembrie am organizat Sarbatoarea Pomului de Craciun, unde cu ajutorul sponsorilor si a Clubului Lions Arad 2007, am impartit copiilor 150 de pachete la sediul filialei. Cei de la Clubul Lions au luat la cunostinta de problemele unor copii cu nevoi speciale si au pregatit pachete fiecare in valoare de 150 lei, pe care le-am dus la domiciliul copiilor respectivi.

Faza pe filiala a Campionatului National de sah s-a desfasurat in a doua jumatate a lunii iulie, la sediul filialei, cu participarea a 6 concurenti. S-a calificat la faza semi-finala de la Arad, dl. Nicoara Sorin. Semifinala s-a desfasurat in organizarea filialei noastre, la Moneasa in perioada 20-27 august, cu participarea tuturor filialelor din tara. Au fost 44 de concurenti, concurentul Aradului ocupand locul 33.

Datorita faptului ca in Adunarea Generala Natioanala din luna martie s-a stabilit renuntarea limitei de varsta a participantilor la competitiile sportive, in acest an, dupa o pauza de 4 ani s-a organizat la Iasi Concursul de atletism in luna septembrie, unde din partea filialei noastre a participat dl Pusa Cornel.

PRESA

Prin filiala s-au facut si se distribuie abonamente, la publicatiile Asociatiei Nevazatorilor, la un nr. de 19 nevazatori la revista Litera noastra in braille, 8 nevazatori laLitera noastra in scris obisnuit. In acest an revistele au sosit cu intarziere, pana la sfarsitul anului au sosit numai numerele din septembrie, din aceasta cauza multi au renuntat la abonamente.

Filiala Arad, la biblioteca in braille cu 1.231 de titluiri, fonoteca cu carti in format MP3 630 de CD, pe care la copiem pe CD-ul nevazatorilor, si 8.200 casete cu 461 titluri – a imprumutat, in acest an, carti vorbite la 323 de nevazatori.

Filiala Arad este abonata la revista pe CD in format MP3, Impact, numerele primite anul acesta, au fost copiate, la cerere, la un nr. de 19 membrii.

SITUATIA COTIZATIILOR

In anul 2011 au achitat cotizatia de membru 1.046 nevazatori, restantieri fiind 128.

CAMERA COMUNA

Camera comuna a filialei nu este ocupata, cartile braiile ale bibliotecii filialei sant depozitate acolo pana la primirea noului spatiu.

SEDINTELE ORGANELOR DE CONDUCERE

In timpul anului s-au tinut sedinte ale organelor de conducere, de cate ori a fost necesar, unde s-au discutat probleme organizatorice, contabile, sociale, culturale si sportive si s-au luat decizii pentru buna desfasurare a activitatii.

La inceputul anului, am fost contactati de Fundatia Betany din Timisoara, care in parteneriat cu DGASPC-ul au derulat un proiect care se adreseaza persoanelor cu dizabilitati care nu au un loc de munca, nu sant pensionate de limita de varsta sau invaliditate, pentru a fi calificati in meseriile maseuri, anteprenoriat, lucratori comerciali, cursuri la care au participat si persoane cu dizabilitati vizuale. Pe parcursul acestui proiectn organizandu-se in parteneriat cu OJFM Arad Bursa locurilor de munca pentru persoanele cu dizabilitati, unde au fost prezente mai multe asociatii si fundatii, printre care si noi, fiecare avand un stand cu pliante, unde a fost prezentata activitatea organizatiei. Am luat legatura cu reprezentanti ai firmelor pentru intermedierea locurilor de munca, dar din pacate nici unul nu aveau locuri de munca pentru nevazatori.

In luna mai la initiativa dl. Patru Aurel, Clubul Lions finanteaza un proiect in patru etape, valoarea fiind de 40 000 euro. Proiectul consta in creerea unui soft extern pe CD sau stitk, care nu afecteaza sistemul de operare, nevazatorul nefiind obligat sa atinga tastele, folosind doar o telecomanda simpla, scopul acestui proiect de imprietenire si cunoastere, a celor care nu au curajul sa puna mana pe tastatura, cu calculatorul. Prima etapa in valoare de 8 000 euro fiind finalizata la 31 octombrie, a doua etapa la 15 martie 2012.

Presedinte,                                                                                                         Secretar,

Szilagyi Calin Alexandru                                                                                  Sarkozi Viorica