ANR Arad Asociația Nevăzătorilor din România filiala Arad

ANR ARAD

Asociația Nevăzătorilor din România filiala Arad

ACTIVITATEA FILIALEI IN PERIOADA IANUARIE – DECEMBRIE 2012

SOCIAL

-Pentru prima data in istoria filialei noastre, in perioada16-18 Martie, am fost gazda sedintei Consiliului Director National si a Adunarii Generale Nationale a ANR.

Lucrarile sedintei au avut loc in sala de sedinte a hotelului President, unde au fost cazati participantii din toata tara. Invitati speciali la aceaste lucrari a A.G a ANR, au fost na ministru a muncii Claudia Boghicevici, dl. Primar Gheorghe Falca, dl. prefect Calin Bibart si d-na director DGASPC ARAD Edita Iuhasz.

-S-au adresat filialei noastre pentru consultanta si consiliere 246 de persoane, pe care le-am indrumat catre cabinete medicale oftalmologice, apoi catre comisia de expertiza medicala, s-au incadrat, am intocmit dosarele cu toate actele necesare, conform Protocolului incheiat, pentru 246 de nevazatori cazuri noi.

-Dosare reevaluate, scadenti: scadentii, care au fost anuntati din timp in vederea reanoirii dosarelor, prin corespondenta, au fost 870. Din cei anuntati s-au prezentat 844, la care le-am intocmit dosarele la timp pentru a fi pusi in plata. Actele comisia de evaluare se depun la primariile de domiciliu, cu putin pentru o luna inaintea lunei scadente, rezultatul ajungand prin corespondenta la destinatari. Multe primarii intocmesc si dosarul administrativ, restul persoanelor, primirea rezultatului depun personal dosarul administrativ la DGASPC Arad, camera 30. Decese.

-Obtinerea de catre urmasi a drepturilor neachitate: s-au adresat filialei pentru sprijinirea in obtinerea drepturilor decedati, am intocmit si depus documentatia pentru 102 restante, 122 de urmasi ai nevazatorilor solutionate, a acordare apartinatori pe linie directa).

-Dupa corespondenta cu toti nevazatorii, din luna octombrie, am mai aflat 236 de decese neanuntate, 16 s-au mutat de la domiciliu, iar 622 cazuri trecuti in gradul mediu. drepturilor restul ramase neindeplinind neachitate conditiile (neavand de DOCUMENTE depuse: depus documentatia necesara acordarii de drepturi conform legii pentru: Diverse acte schimbari invaliditate, treceri de la modul de plata cont la mandat- cupon sau invers. Am anuntat telefonic membrii carora urmeaza sa le expire actul de identitate sa-l prelungeasca la timp deoarece le vor fi sistate indemnizatiile lunare.

-Transport urban in cursul anului am eliberat 781 de legitimatii aditional la Protocolul de colaborare incheiat cu DGASPC Arad, conform caruia filiala noastra elibereaza aceste de 1028 cazuri (acte identitate schimbate, domiciliu, flotanti, prelungiri pensii de pentru transportul urban conform actului legimatii.

Decontarea se face in fiecare saptamana, in ziua de miercuri cand la DGASPC Arad nu se lucreaza cu publicul. Scutire impozit cladire pentru 323 de cazuri am intocmit dosarul necesar pentru Directia Fiscala.

-Am intocmit cererile pentru billet gratuit de tratament in statiune la 365 de persoane, care au solicitat acest Biletele de calatorie interurbana s-au distribuit din 1 februarie, deoarece Casa Judeteana de Pensii a tiparit mai tarziu taloanele cu 50 la suta reducere.

Pana in data de 20 februarie, conform intelegerii cu DGASPC Arad am eliberat bilete speciale dor la cei fara venit. In cursul anului am distribuit bilete speciale de calatorie la un numar de 1.323 de persoane: 5.411 bilete speciale SNCFR, la 233 persoane gradul accentuat, 459 gradul grav, 451 pentru insotitorii gradului grav si 40 asistenti personali; 4.497 bilete Auto, la 178 persoane gradul accentuat, 432 gradul grav, 414 pentru insotitorii gradului grav si 40 asistenti personali. La aceste persoane, care mai aveau pe langa indemnizatia de nevazator si alta pensie, am depus pe baza de tabel, taloanele cu 50 la suta reducere transport, la Casa de Pensii si am ridicat adeverintele necesare, pentru 782 nevazatori, care au solicitat bilete speciale de calatorie interurbana. Mentionam ca biletele speciale de calatorie urbana se distribuie numai prin filiala, la toti nevazatorii din judetul Arad.

-La sfarsitul anului 2012 au fost cu cotizatia achitata la zi 1002 membrii, restantieri fiind un numar de 131. Varsta si numarul membrilor filialei noastre ; – cu varste cuprinse intre 6-18 ani 26, – intre 18-50 ani 303, – peste 50 ani 804. In luna aprilie 2012 am prelungit Protocolul cu DGASPC Arad, pe un an de zile.

EDUCATIV, CULTURAL – SPORTIV

-In data de 10 martie a avut loc o intrunire de Ziua Femeii, la restaurantul Perla, cu membrii Filialei Timis- Caras, cu un numar de 120 de participanti. Pe langa discutiile de toate felurilor, programul a cuprins si doua concursuri, unul pentru doamne, de cultura generala, la care au participat cate 10 doamne de la fiecare filiala, si unul de bancuri, la care au putut participa toti cei prezenti.

Doamnelor concurente li s-au acordat premii banesti, iar domnii participanti la concursul de bancuri au fost rasplatiti cu sampanie si wischi asigurate de catre patronii restaurantului.

-In data de 15 martie, a avut loc la sediul filialei, cu sprijinul si participarea celor de la Pro Lumina, concursul pe teme religioase ,,Evanghelia dupa Matei” cu un numar de 9 concurenti.

Toti concurentii au fort premiati atat de catre filiala cat si de catre cei de la Pro Lumina. data de 31 martie, au avut loc concursurile: ,,Prietenii cartii braille’’ urmat de concursul Lectura rapida si corecta in braille, unde au participat 5 concurenti, s-a calificat pentru zonala de la Brasov d-ra Borta Daniela.

-Ca in fiecare an, in luna iunie s-a efectuat o excursie la Mako-bai – Ungaria, cu doua autocare de la Transdara. Numarul participantilor a fost de 108 insotitorii acestora.

Durata excursiei a fost de o zi, cu plecare la orele 8 dimineata si intoarerea in aceasi zi, cu oprire la cumparaturi la un market.

-A mai avut loc o excursie in august la Felix, tot cu durata de o zi, cu doua autocare de la Transdara numarul celor prezenti fiind 108 persoane.

-La Concursul de Interpretare muzicala, pe filiala s-a calificat d-ra Dobra Corina, care a participat la finala de la Bistrita in data de 27 iunie, ocupand locul 4.

-Faza pe filiala a Campionatului National de sah s-a desfasurat in lunia iulie, cu participarea a 8 concurenti. S- a calificat dl. Roman Pavel, care a participat la finala din 29 august, ocupand locul 38, desfasurata la Calimanesti.

-Faza pe filiala a concursului Pe meridianele lumii s- a desfasurat in data de 22 septembrie, cu participarea a 12 concurenti la Meridiane, unde pentru prima data concursul s-a desfasurat dupa un nou regulament. Fiecarui concurent i s-au pus cate zece intrebari, trase dupa biletele, de cultura generala. A castigat dl. Halasz Ioan care a participat la zonala de la Sibiu, ocupand locul 6. La concursul Imaginea ta conteaza nu am avut concurente din cauza subiectului cartii de concurs.

-Ziua Bastonului Alb, 15 octombrie, a coincis cu aniversarea a 50 de ani de existenta a Filialei Maramures, si totodata s-a organizat si concursul inter-filiale cultura generala si sah pe echipe, la Baia Mare, participat 10 persoane din partea Aradului, din care presedintele si referentul cultural au fost invitate de catre Filiala Maramures, pe o perioada de trei zile, cu un autocar de la Transdara.

In aceste zile au fost vizitete mai multe muzee din Baia Mare, case si biserici din jud. Maramures, monumente UNESCO, iar la intoarcere ne-am oprit si am vizitat salina din Turda, ajungand in Arad seara tarziu.

-La Concursul National de Atletism, faza finala din data de 10 octombrie, a participat dl. Pusa Cornel, la Iasi, la greutate si disc, ocupand locul 6.

-La sfarsitul anului, la Centrul Scolar Arad a avut loc un curs de calculatoare, organizat de catre ANR, Firma SIVECO si Cartea Calatoare dintr-un proiect cu fonduri europene, unde d-nii profesori Aurel Patru si Tatiana Patru, au initiat un numar de 20 de persoane in utilizarea calculatorului cu Windows 7. Toti participantii sustinand la finele cursurilor care au durat 3 saptamani, un examen obtinand Ministerul Educatiei si a Muncii.

-In data de 19 decembrie am organizat Sarbatoarea Pomului de Craciun, unde cu ajutorul sponsorilor de la Camera Notarilor Publici Timisoara si a doamnelor de la Clubul Lions Arad 2007, s-au Mos Craciun la Hotel Central celor 77 de copii si cu alte dizabilitati pe langa cea vizuala, iar celor 10 copii care au o situatie mai deosebita li s-au facut pachete in valoare de 200 lei, care au fost duse acasa in judet.

-Diplome eliberate si recunoscute de catre impartit pachete de catre PRESA Prin filiala s-au facut si se distribuie abonamente, la publicatiile Asociatiei Nevazatorilor, la un nr. de 19 nevazatori la revista Litera noastra in braille, 8 nevazatori la Litera noastra in scris obisnuit. In acest an revistele au sosit cu intarziere, pana la sfarsitul anului au sosit numai numerele din septembrie, din aceasta cauza multi au renuntat la abonamente. Filiala Arad, la biblioteca in braille cu 1.231 de titluiri, fonoteca cu carti in format MP3 720 de CD, pe care la copiem pe CD-ul nevazatorilor, si 8.200 casete cu 461 titluri – a imprumutat, in acest an, carti vorbite la 323 de nevazatori.

-Filiala Arad este abonata la revista pe CD in format MP3, Impact, numerele primite anul acesta, au fost copiate, la cerere, la un nr. de 19 membrii.

CAMERA COMUNA

Camera comuna a filialei nu este ocupata, cartile braiile ale bibliotecii filialei sant depozitate acolo pana la primirea noului spatiu.

SEDINTELE ORGANELOR DE CONDUCERE

In timpul anului s-au tinut sedinte ale organelor de conducere, de cate ori a fost necesar, unde s-au discutat probleme organizatorice, contabile, sociale, culturale si sportive si s-au luat decizii pentru buna desfasurare a activitatii.

Firma de materiale tiflotehnice Labrador, din Ungaria, distribuitoare tiflotehnice, in urma unei intelegeri de cu dl. presedinte ne-a repartizat un numar de de incheietura si toate cu voce in limba romana, la preturi accesibile care au fost expediate si in alte judete la solicitarea membrilor filialelor. 200 tensiometre tensiometre de brat, 200 termometre, Cu sprijinul dl. Hojbota Ioan, am obtinut scaune cu rotile, cadre, de la o fundatie crestina din apropiere de Ilia, care au fost distribuite in functie de solicitari si nevoi pe baza de procese verbale de predare primire, urmand a fi restituite atunci cand nu mai sunt folosite.

RAPORTUL COMISIE DE CENZORI PENTRU ANUL 2012

A fost efecuat un control financiar de un expert contabil care a intocmit un raport de analiza financiara a bilantului contabil, verificand conturile anuale si modul de intocmire a acestora, nu s-au constatat erori care sa anomalii de inregistrare care sa duca la influientarea rezultatelor. In conformitate cu legea, au fost respectate patrimoniale cat si principiile contabile pentru a da o prevederile privind evaluarea elementelor fidela situatiei financiare si a rezultatelor obtinute.

Posturile inscrise in bilant corespund cu datele inregistrate in contabilitate si au fost puse de acord cu situatia reala a elementelor patrimoniale stabilite pe baza inventarului.Comisia de Cenzori in urma verificarilor a constatat: Ca sant corecte operatiunile contabile, balantele lunare si bilanturile trimestriale au fost depuse la timp la Toate facturile sant achitate la timp nefiind penalitati.

Sumele incasate ca donatii de la nevazatori pe baza de chitanta, cat si cele din afara filialei, sant cheltuite in hotararii Consiliului Director al filialei si sant evidentiate prin facturi, chitante fiscale, state de plata. Inventarul lipsuri, iar propuneri pentru casari nu au fost. in aceasta perioada nu inregistreaza Toate corespunzatoare, respectand normele in domeniu. actele sant pastrate in conditii bune.

Scroll to Top